Musikquizkampen er en underholdende musikquiz helt uden paratviden, men med masser af god musik. Lyt til tidernes største hits, og scor point, hver gang du husker, hvornår en sang var fra, men pas på, for lumske kampkort kan ændre slagets gang.
Begge hold spiller 6 runder. I hver runde får begge hold et forsøg for at score point. Holdet med flest point på pointlinjen efter 6 runder vinder spillet.
Hvad, hvis du ikke har Spotify?
Inden du starter denne musikquiz, skal selskabet opdeles i to hold (der behøver ikke at være lige mange på hvert hold.
Bland alle musikkortene og placér dem i en bunke på midten af bordet med bagsiden opad( QR-koden).
Kampkort opdeles i to identiske bunker á 12 kort. Hvert hold udvælger 5 kort, og resten kasseres.
Hvert hold trækker ét kort fra bunken af musikkort. Dette kort placeres foran holdet med forsiden (årstallet) opad. Dette er starten på holdets pointlinje.
Holdet med laveste årstal på det første musikkort starter.
Træk et nyt kort fra musikkortbunken. Placér kortet foran jer med bagsiden opad
En fra modstanderholdet afspiller sangen via QR koden
Holdet skal nu lytte til sangen og inden sangens udløb, placere kortet med bagsiden opad i den tidslomme de mener, sangen blev udgivet i
Vend kortet for at afsløre sangens udgivelsesår
Et korrekt placeret kort bliver liggende på rundelinjen. Holdet kan nu enten trække et nyt kort eller afslutte deres runde
Et forkert placeret kort afslutter runden, og alle korrekt gættede kort på rundelinjen lægges i kasser-bunken, og turen gives videre
Afslut runden ved at låse rundens point. Flyt kortene fra rundelinjen til pointlinjen. Herefter gives turen videre
En tidslomme dannes i mellemrummene mellem kort fra enten pointlinjen og rundelinjen eller mellem kort fra begge linjer. En tidslomme er inklusive årstallene på kortene.
I dette eksempel er der 2 kort på pointlinjen og 2 kort på rundelinjen, som til sammen skaber 5 tidslommer.