Sæt gang i quizzen med kampkort

Brug kampkort til at ændre slagets gang, med de 12 unikke kampkort i hånden, kan du markant påvirke kampens udfald og øge dine chancer for at sejre.

Kampkort generelt

Til Musikquizkampen følger to identiske sæt af 12 kampkort, giv et sæt kampkort til hvert hold.

Kampkortene har forskellige egenskaber og kan bruges til at influere spillet på forskellig vis. Hvert hold udvælger 5 af de 12 kort, de vil bruge i spillet, resten ligges til side.

Det enkelte kampkort har en unik evne og to restriktioner for hvornår og mod hvem kortet kan bruges. Restriktionerne står nederst på kortet. Herunder kan du se en oversigt over alle restriktioner for denne musikquiz samt en oversigt over alle kampkort.

Hvem må kampkortet bruges imod?

Må kun spilles mod eget hold
Kortet må kun bruges mod eget hold

Må bruges mod begge hold
Kortet må bruges på eget hold og mod modstanderens hold.

Hvornår må et kampkort spilles?

Kan spilles når som helst
Kortet må kun bruges mod eget hold

Kan spilles inden aktiv kort vendes
Kortet skal spilles inden det nuværende aktive kort (det kort der hvis sang afspilles) vendes for at afsløre årstallet.

Musik-ekspert

Brug dette kort til at score 1 ekstra point på en sang du mener at kende ekstra godt.

Holdet skal placere kortet i korrekt tidslomme og også gætte både sangens titel og navnet på kunstneren korrekt inden kortet vendes.

Gøres dette får holdet 1p ekstra

Musik-geni

Brug dette kort til at score 2 ekstra point på en sang du mener at kender rigtig godt.

Holdet skal gætte det eksakte årstal sangen er udgivet i korrekt, og også gætte både sangens titel og navnet på kunstneren korrekt, inden kortet vendes.

Gøres dette får holdet 2p ekstra

“I just can't even”

Brug dette kort til at fjerne et kort der er nemt at gætte for modstanderen eller svært at gætte for jer selv.

Når dette kort spilles, fjerens det nuværende aktive kort(det kort der afspilles), og et nyt kort trækkes og afspilles.

Kortet giver 0 point, og turen fortsættes af det hold som allerede er i gang.

Ekstranummer

Brug dette kort til at tvinge modstanderen (eller eget hold) til at trække et kort til.

Hvis det tvungene kort gættes korrekt, får holdet der gætter 1 ekstra point, og turen fortsætter for holdet.

Hvis kortet gættes forkert stopper turen, og dette kampkort kasseres

Faktisk!

Ved du bedre end modstanderen? Så brug dette kort til at score et point på deres tur.

Inden modstanderen vender det aktive kort for at afsløre sangens udgivelsesår, kan dette kort spilles.

Placer kortet i den tidslomme, på modstanderens tidslinje, som Jeres hold mener er den korrekte tidslomme.

Placeres kortet korrekt scores 1 ekstra point.

Klap på 2 og 4

Brug dette kort for at score 2 ekstra point i en runde.

Brug kortet inden et hold starter deres tur (scanner det første kort for turen).

Holdet skal nu have et lige antal kort på rundelinjen for at score 2 ekstra point.

Hvis holdet stopper på et ulige antal kort på rundelinjen, gives 2 point til modstanderholdet.

Dette kort må gerne spille mod modstanderen og måske tvinge dem til at give dit hold 2 point.

Musiksamler

Brug dette kort og få muligheden for at score mange ekstra point.

Brug kortet inden et hold starter deres tur (scanner det første kort for turen).

Gæt minimum fire kort korrekt, for at få ekstra point fra dette kort.

Kortet giver 2 ekstra point plus 1 point per tre kort på pointlinjen. (f.eks. Har du 6 kort på pointlinjen, får du yderligere 2 eksta point og altså 4 ekstra point i alt)

Giv en hånd

Brug dette kort til at flytte et kort fra Din egen pointlinje til modstanderens pointlinje

Dette kort skal spilles inden modstanderen vender det aktive kort for at afsløre sangens udgivelsesår.

Kortet giver ikke nogen point i sig selv, men flytter et point fra din pointlinje til til modstanderens pointlinje.

Helgradering

Brug kortet som helgradering hvis du er i tvivl om hvilken tidslomme er den korrekte.

Hvis enten det aktive kort eller dette kort er lagt i den korrekte tidslomme fortsætter du din tur.

Dette kort giver 1 point til modstanderen uanset hvilket kort der var placeret i den korrekte tidslomme.

Var dit aktive kort placeret i den korrekte tidslomme scores der et point som normalt, var det aktive kort lagt i en forkert tidslomme fjernes kortet.

Var begge kort lagt i forkerte tidslommer, gives turen videre til det andet hold.